Wir nutzen Cookies, um Ihre Online-Erfahrung zu verbessern. Indem Sie Harrassowitz-Verlag.de nutzen, akzeptieren Sie unsere Cookies. Weitere Informationen finden Sie in unserer Datenschutzerklärung
 
 
 
Aikin, Judith P
A Language for German Opera
The Development of Forms and Formulas for Recitative and Aria in Seventeenth-Century German Libretti
Reihe:
Bandnummer: 37
Umfang/Format: 349 pages, 37 Abb.
Sprache: English
Ausstattung: Book (Hardback)
Abmessungen: 24.00 × 17.00 cm
Gewicht: 750g
Edition: 1. Auflage
Erscheinungsdatum: 01.01.2002
Preise: 15,00 Eur[D] / 15,50 Eur[A]
ISBN: 978-3-447-04653-4
15,00 Eur

Content
Introductory Remarks on Word-Music Relations: „Mein selbst ander ich“
Forms for Early German Opera in Dresden: Heinrich Schütz, Martin Opitz and Augustus Buchner
Two Directions for the Early German Opera Libretto: Georg Philipp Harsdörffer and Simon Dach
German Language Opera in Dresden, 1650 –1680
The Turning Point: Caspar Ziegler’s Von den Madrigalen (1653) and Initial Signs of its Impact in Dresden and Wolfenbüttel
The Final Pieces of the Puzzle: Festspiele in Rudolstadt (1665 –1667) and „Die hällische Oper“ (1660 –1679)
Three Operas at the Threshold of Maturity: Rosander und Rosimene (1679),Floretto (1683), and Die Drey Töchter Cecrops (1679)
Opera as Poetic Genre and Source of Poetic Forms: „das galanteste Stück der Poesie“
Bibliographies
Indices

Loading...
×